آموزش حرفه ای غذاهای فست فودی

اگر می خواهید برای راه اندازی فست فود اقدام نمایید، صبر کنید. قبل از شروع کار لازم است مشخص کنید که آیا می خواهید فست فود حرفه ای بسازید که معدن طلا شما باشد یا فقط قصد دارید خود را از بیکاری خلاص کنید؟ آیا تمام جوانب کار را در نظر گرفته اید؟ دانش، برآورد هزینه و سرمایه لازم برای راه اندازی این کسب و کار را در اختیار دارید؟ می دانید برای راه اندازی فست فود حرفه ای چه مراحلی را باید طی کنید؟ آیا ارزش های پشنهادی خود به مشتریان، نحوه درآمد زایی و جامعه هدف خود را در نظر گرفته اید؟ آیا می دانید که در چه مرحله ای از کار شما به رشد بالایی خواهید رسید؟ برای یافتن پاسخ سوالات خود توصیه میکنیم ادامه این مقاله بسیار کاربردی از گروه ملی شف، مجری تخصصی پروژه های راه اندازی فست فود را از دست ندهید.

زمانی که برادران مک دونالد تصمیم گرفتند که رستوران خود را راه اندازی کنند، با چالش های بسیار زیادی مواجه شدند. آنها هر بار با آزمون و خطا به نتایجی دست پیدا کردند اما در آخر هم ناچار شدند که برند محبوب خود را به ری کراک بفروشند. زمانی که شما با عشق و علاقه شروع به راه اندازی یک کسب و کار می کنید، لازم است تمام جوانب آن را در نظر بگیرید. اگر لازم است از افراد مجرب مانند گروه ملی شف مشاوره بگیرید. لازم است دانش خود در آن زمینه را به روز کنید و مراحل را گام به گام در ذهن خود مجسم نمایید.

برادران مک دونالد با چالش های زیادی مواجه شدند که هر بار دانش آنها را در مورد غذای عرضه شده، نوع توزیع و مشتریان آنها بالا می برد. در زمان آنها مردم اغلب مشغله زیادی داشتند و ترجیح میدادند که غذای آنها سریع سرو شود. مشتریان عادت کرده بودند که در ماشین های خود می نشستند تا گارسون های رستوران غذا را برای آنها می آورند. این دو برادر سیستمی برای تهیه و عرضه غذا طراحی کردند که غذا به بهترین شکل تهیه و در سریع ترین زمان به مشتری می رسید. آنها روش هایی خلاقانه به کار بردند تا بتوانند برند خود را مطرح کنند و مشتریان را به سیستم رستوران خود عادت دهند. این چالش ها ممکن است برای هر فرد تازه کاری، پیش بیاید و وی را دچار دلسری نماید. از این رو برای راه اندازی یک فست فود یا رستوران ما به شما مراحلی را آموزش می دهیم. همچنین قبل از پرداختن به ادامه این مطلب مفید و کاربردی باید خدمت شما عرض کنیم که در صورت تمایل می توانید از طریق شماره تماس های موجود در سایت با گروه ملی شف بعنوان یک تیم فوق تخصصی در زمینه راه اندازی فست فود با رزومه ای درخشان در ارتباط باشید. خب برویم سراغ ادامه این مطلب کاربردی:

اگر تصمیم قاطع گرفته اید شما را راهنمایی می کنیم

اگر سوالاتی که مطرح کردیم ذهن شما را درگیر کرده است، قطعا هنوز همه جوانب راه اندازی فست فود را در نظر نگرفته اید. مساله ای نیست ما راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار می دهیم. در زیر نکات مهم در راه اندازی فست فود را آورده ایم.

راه اندازی فست فود بیرون بر یا؟

قبل از هر چیزی مشخص کنید که سیستم توزیع شما به چه صورت است. آیا می خواهید یک فست فود بیرون بر راه اندازی کنید یا مشتریان شما در محل فست فود و فضای داخلی خود شما غذا را میل می کنند. تعیین این موضوع در ساختار هزینه های شما و مشتریان هدف و حتی نوع غذایی که به آنها ارائه می دهید، اهمیت بسیار زیادی دارد. هر کدام از مواردی که ذکر می کنیم، باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

مراحل و برآورد هزینه راه اندازی فست فود

مراحل راه اندازی فست فود

برای راه اندازی هر فست فود شما باید موارد زیر را به طور جزئی مورد بررسی قرار دهید. منظور ما از این تحقیق و تامل این نیست که با مشاهده چالش هایی که پیش رو دارید، دلسرد شوید و از هم اکنون خود را شکست خورده بدانید. این موارد به شما کمک می کند که آگاهانه تر پیش بروید و ریسک کار شما کاهش یابد و بدانید در هر مرحله باید چه کارهایی انجام دهید.

برآورد هزینه راه اندازی فست فود

برای راه اندازی هر کسب و کاری، شما یک ساختار هزینه خواهید داشت. این هزینه شامل هزینه های اولیه، هزینه های در حال کار و حتی هزینه های مازاد و اضافی پیش بینی نشده است. شما باید به طور دقیق این هزینه ها را برآورد کنید. برای مثال برای راه اندازی هر فست فود شما به یک مکان نیاز دارید، به تجهیزات فست فود نیاز دارید، به تعدادی نیرو و همینطور هزینه هایی برای تهیه مواد اولیه نیاز خواهید داشت. اگر سیستم توزیع شما به صورت بیرون بر باشد، به پیک موتوری نیاز خواهید داشت. باید همه این موارد را به صورت مو به مو بر روی کاغذ بیاورید. در بوم مدل کسب و کار که در انتها این مطلب توضیح خواهیم داد می توانید همه این موارد را به صورت جزئی تر وارد نمایید.

قیمت تجهیزات فست فود

با توجه به نوع فست فودی که شما راه اندازی می کنید، به تجهیزات خاصی نیاز خواهید داشت. برای مثال به انواع فر سرخ کن، فر ساندویچ، فرد پیتزا، سرخ کن صنعتی، تاپینگ پیتزا و ساندویچ، دستگاه گریل و لوازم بسیار زیاد دیگری نیاز خواهید داشت. هر کدام از این تجهیزات در انواع چند کاره عرضه می شوند. قیمت هر کدام در بازه های زمانی مختلف و با توجه به عوامل گوناکون، متغیر استو برای مثال فردهای پیتزا و ساندویچ از ۱ میلیون و ۷۰۰ تا ۱۰ میلیون تومان هم موجود است.

امکانات و نیروهایی که در اختیار دارید

حتما بررسی کنید که برای برای انجام این کار چه نیروها و امکاناتی در اختیار دارید. برای مثال شاید شما یک شریک تجاری داشته باشید که بسیاری از لوازم مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد. شاید اعضای خانواده بتوانند در راه اندازی این کار به شما کمک نمایند. بنابراین سعی کنید این امکانات و نیروها را در نظر بگیرید و از آنها کمک بگیرید.

محل و موقعیت جغرافیایی فست فود

به طور دقیق مکان فست فود خود را مشخص کنید. سعی کنید یک تحقیق کامل انجام دهید که مکان مورد نظر چه امتیازهایی برای شما دارد. برای مثال نزدیک بودن مکان فست فود به اماکن شلوغ و پر رفت و آمد برای شما یک مزیت به حساب می آید. محدودیت ها و امتیازات مکان و موقعیت جغرافیایی مورد نظر را مورد توجه قرار دهید.

مشتریان هدف و ارزش پیشنهادی شما

به طور دقیق مشخص کنید که مشتریان شما چه کسانی هستند؟ برای مثال اگر فست فود شما نزدیک یک دانشگاه است، به طور قطعی، دانشجویان جزو مشتریان هدف شما هستند. اگر نزدیک به شرکت های بزرگ هستید باید دقت داشته باشید مشتریان شما افرادی متفاوت هستند. یک پرسونای مشتری می تواند کمک زیادی به شما کند. نیازهای مشتریان، علایق، خواسته ها، میزان درآمد آنها همگی بر روی ارزش پیشنهادی شما تاثیر می گذارد. برای مثال اگر در مناطق بالا شهر هستید،  قشر مشتریان شما درامدهای بالاتری دارند، بنابراین شما می توانید با ارائه غذا بسیار با کیفیت و قیمت به نسبت بالا، مشتریان خیلی خوبی داشته باشید.

منو غذایی فست فود

به طور دقیق مشخص نمایید که در لیست منوی غذایی شما، چه فست فودهایی ارائه می گردد. برای تهیه این لیست می توانید از علایق مشتریان و آماری که بدست آورده اید کمک بگیرید.

زمان کاری فست فود

به طور دقیق مشخص نمایید که زمان کاری فست فود شما چطور است. برای مثال چه وعده های غذایی را ارائه می دهید. آیا کل شبانه روز فعال هستید یا فقط در طول روز ؟ به طور دقیق مشخص کنید آیا روزهای تعطیل فعال هستید؟ چه ساعاتی از شبانه روز فعالیت خواهید داشت؟

تحلیل رقبا

بررسی کنید که چه فست فودهای دیگری در آن منطقه حضور دارند و می توانند به عنوان رقیب شما به حساب بیایند. سعی کنید رقبا را به عنوان پله ای برای رونق کسب و کار خود در نظر بگیرید. با تحلیل رقبا و مشتریان آنها، نوع غذا و خدماتی که ارائه می دهند، شما می توانید جزئیات بیشتری را در مورد کسب و کار خود بدانید. از همه مهمتر اینکه می توانید با تحلیل آنها مشخص کنید که شما باید چه کارهایی بکنید که به سود بیشتری برای شما می انجامد. رقبا را به عنوان دشمن خود در نظر نگیرید. اتفاقا حضور آنها باعث شده که کسب و کار شما شناخته شده تر باشد و سریع تر بتوانید به موفقیت دست یابید. با تحلیل نیروها، ارزش های پیشنهادی، منو غذایی، کیفیت غذا، هزینه ها و شیوه های هزینه رقبا می توانید به شفافیت بیشتری از کار خود بپردازید.

طراحی و دکوراسیون فست فود

طراحی و دکوراسیون فست فود

برای ساختار محل خود یک طراحی خاص در نظر بگیرید. فرقی نمی کند که فست فود شما از نوع بیرون بر باشد یا مشتریان غذای خود را در داخل میل نمایند، شما باید حتما به طراحی دکوراسیون خود، تمیزی فضا، نوع میز و صندلی ها، رنگ بندی فضا، نورپردازی و تهویه آن دقت بالایی داشته باشید. یک دکوراسیون خوب می تواند باعث جذب مشتریان بیشتری برای شما شود.

دانش و مهارت هایی که نیاز دارید

برای راه اندازی کسب و کار خود، اولین گام داشتن دانش کافی است. در گروه راه اندازی فست فود ملی شف تمام آموزش های مربوط به تهیه فست فود و راه اندازی آن در اختیار شما قرار می گیرد. شما می توانید قبل از راه اندازی کسب و کار خود، دانش و مهارت های مورد نیاز خود را کسب نمایید.  بدون دانش و مهارت های کافی شما نمی توانید کسب و کار موفقی داشته باشید. شما به مهارت های متنوعی در راه اندازی  این حرفه نیاز خواهید داشت. به آشپز، مدیر مالی، مدیر مشتریان و سمت های زیادی نیاز خواهید داشت.

بوم مدل کسب و کار خود را ترسیم کنید

بوم مدل کسب و کار ساختار بسیار قوی است که تمام تحلیل های بالا و تحقیقات انجام شده را در یک فرم برای شما جمع آوری می نماید. شما می توانید ساختار درآمدزایی، ساختار هزینه ها، شرکای اصلی، رقبا و همه مواردی را که برای راه اندازی این کسب و کار نیاز دارید را برای شما جمع آوری می کند. حتما سعی کنید با کمک شرکای خود این بوم مدل کسب و کار را طراحی کنید.

مراحل قانونی راه اندازی فست فود

برای راه اندازی این حرفه شما به جواز قانونی نیاز خواهید داشت. این جواز نیازمند مدارک و شرایط خاصی است. در زیر شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ پروانه راه اندازی فست فود را برای شما لیست کرده ایم:

  • قبل از هر چیزی باید فرم درخواست راه اندازی کسب و کار خود را تکمیل نمایید.
  • حتما باید دارای تابعیت کشور اسلامی ایران باشید.
  • اصل و کپی قرارداد اجاره ملک مورد نظر
  • اصل و کپی سند مالکیت مربوط به ملک اگر فرد خود مالک ملک باشد.
  • سندهای مالکیت باید توسط مجتمع قضایی که به آن مراجعه می کنید، برابر اصل شود.
  • اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه مورد نیاز است
  • اصل و کپی کارت پایان خدمت
  • اصل و کپی کارت ملی دو سری پشت و رو لازم است
  • فیش تلفن برای دریافت کد پستی
  • عکس ۳در ۴ جدید که پیش نویسی شده است
  • تمام سوابق کاری و اداری محل واحد صنفی باید ارائه گردد.
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی پایان تحصیلات ابتدایی
  • ارائه گواهی عدم داشتن هر گونه سوئ پیشینه
  • ارائه گواهی عدم اعتیاد
  • افتتاح حساب در یکی از شعب بانک ملت
  • تمام مدارک مورد بررسی قرار می گیرد و مبالغ مورد نیاز برای اخذ مجوز باید پرداخت گردد
  • پس از دریافت استعلامات عدم سوئ پیشینه و اعتبار، فرم های مورد نظر پوشه بندی خواهد شد و نتیجه آن اعلام می گردد.

میانگین درآمد فست فود

یکی از سوال هایی که در انتها ممکن است برای شما پیش بیاید، این است که میانگین درآمد فست فود به چه صورت است و آیا ارزش راه اندازی را دارد؟ در جواب این سوال باید بگوئیم، نمی توان درآمد ثابتی برای این شغل در نظر گرفت. میزان درآمد شما در هر شغلی به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. فقط خودتان می توانید به صورت تقریبی برآورد نمایید که چه میزان می توانید از شغل خود درآمدزایی نمایید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد، مشاورین راه اندازی فست فود ملی شف آماده ارائه هر نوع آموزش و مشاوره رایگان به شما عزیزان هستند. می توانید برای دریافت مشاوره با مسولین این مرکز تماس حاصل نمایید.

توصیه میکنیم برای آشنایی بیشتر با مجموعه راه اندازی فست فود ملی شف و سرآشپز امیر سالم ویدئوی زیر رو از دست ندید:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *